„Am digitalizat nu mai puțin de 77 de milioane de acte de stare civilă, reprezentând înregistrări de nașteri, căsătorii, decese, începând cu ianuarie 1921”, a declarat vineri Cătălin Giulescu, director general al Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor.
Cătălin Giulescu a anunțat că în martie 2025 a fost terminată implementarea proiectului Sistem Informatic Integrat pentru emiterea actelor de stare civilă și că joi a fost finalizat proiectul Cartea Electronică de Identitate.
„Începând de astăzi, vorbim de două sisteme informatice care produc, deci nu mai vorbim de proiecte pe hârtie”, a spus el, care a adăugat că proiectul Sistemul Informatic Integrat pentru emiterea actelor de stare civilă a fost finanțat cu fonduri ale Uniunii Europene, de 38 de milioane de euro.
Director general al Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor a spus că a fost creată o platformă în care toți ofițerii de stare civilă din România lucrează într-un format integrat.
El susține că a fost redus termenul de eliberare a certificatelor de stare civilă de la trei săptămâni la cinci minute.
Prezent la evenimentul dedicat zilei Evidenței Populației, ministrul de Interne Cătălin Predoiu a spus că este „bucuros că această aniversare frumoasă, peste 100 de ani, coincide fericit cu finalizarea unor proiecte importante, respectiv Sistemul Informatic Integrat pentru Evidența Actelor de Stare Civilă, care v-a fost prezentat, dar și cu lansarea proiectului-pilot, dar în dezvoltare, privind Cartea Electronică de Identitate”, potrivit Mediafax.
Declarațiile ministrului Afacerilor Interne au fost făcute cu ocazia Zilei Evidenței Populației, care marchează 104 ani de la înființarea primul Birou pentru Evidența Populației din România.