Începând cu luna februarie, Facebook și Instagram vor restricționa accesul agențiilor de publicitate la datele adolescenților, potrivit The Guardian.
Facebook și Instagram vor înăspri restricțiile privind datele personale ale utilizatorilor, disponibile firmelor care pot redirecționa reclame către adolescenți. Astfel că, din luna februarie, agențiile de publicitate nu vor mai putea vedea sexul unui utilizator sau tipul de postări cu care au interacționat tinerii, ca modalitate de a direcționa reclamele către aceștia.
Anunțul a fost făcut de compania-mamă a platformelor, Meta, care a precizat că, în urma modificărilor, doar vârsta și locația unui utilizator vor putea fi văzute și folosite de către agențiile de publicitate pentru a afișa reclame.
De asemenea, din luna martie, adolescenții care utilizează Facebook și Instagram vor putea alege să vadă mai puține reclame, intrând în setările conturilor, unde pot selecta „să vadă mai puțin” anumite tipuri de reclame, a mai anunțat Meta. Mulți activiști sunt de părere că platformele de socializare trebuie să facă mai mult pentru a controla tipurile de publicitate afișate utilizatorilor mai tineri, precizând că reclamele neadecvate pot provoca la fel de mult rău ca și conținutul ofensator sau abuziv postat de alții, notează sursa citată. Nu e prima oară când Meta impune restricții agențiilor de publicitate care vizează adolescenții cu reclame în funcție de interesele și activitățile lor. De altfel, noile măsuri vin ca urmare a cercetărilor făcute de experți pe această temă și a reglementărilor globale, notează The Guardian.