Începand de marți, oricine încarcă videoclipuri pe platformă trebuie să anunțe (dacă este cazul) utilizarea mijloacelor sintetice, inclusiv utilizarea inteligenței artificiale (AI) astfel încât spectatorii să știe că ceea ce văd nu este real.
Platforma va cere oricui încarcă un videoclip care arată realist și care „este realizat cu materiale alterate sau sintetice, inclusiv cu ajutorul AI generative”, să-l eticheteze în scopul transparenței, potrivit Radio România București FM.
YouTube definește conținutul realist ca fiind orice ar putea fi „ușor confundat” de un spectator cu o persoană reală, un eveniment sau un loc real.
Aceste etichete vor începe să apară pe întregul YouTube în săptămânile următoare. Ele vor apărea în mare parte în descrierea extinsă, indicând că videoclipul include „conținut alterat sau sintetic”, adăugând că „sunetul sau imaginile au fost editate semnificativ sau generate digital”.
Noua politică arată că YouTube vrea să limteze dezinformarea, în contextul apropierii alegerilor prezidențiale din SUA.
Noile reguli nu se aplică însă și animațiile generatoare de AI destinate copiilor.
Asta înseamnă că persoanele rău intenționate care folosesc conținut generat de inteligența artificială pot produce și difuza videoclipuri destinate copiilor fără să fie obligați să își dezvăluie metodele.
Părinții vor fi nevoiți să identifice singuri desenele animate generate de inteligența artificială.
Compania mamă a YouTube, Google, a declarat recent că își modifică algoritmii de căutare pentru a limita recenta avalanșă de clickbait generat de AI, posibil datorită unor instrumente precum ChatGPT.