Obligaţia de a promova „diversitatea sexuală” în şcoală este una „total abuzivă şi nocivă”, „ideologia de gen” care descrie ca normalitate o deviaţie psiho-somatică numită „transgenderism”, reprezentând o „artificială construcţie ideatică” în răspăr cu realitatea şi cu ordinea firii structurată de cele două sexe: masculin şi feminin, transmite Patriarhia Română, într-un comunicat.
Ce au transmis Cultele din România:
VEZI ADRESA SEMNATĂ DE REPREZENTANȚII CULTELOR (pdf)
În opinia BOR, „ideologia de gen” care descrie ca normalitate o deviaţie psiho-somatică numită „transgenderism” nu constituie miezul unei ştiinţe reale, ci este o artificială construcţie ideatică, aşa-zis culturală, orientată în răspăr cu realitatea, cu logica, cu biologia, cu antropologia, cu ordinea firii structurată de cele două sexe: masculin şi feminin/ feminin şi masculin.
„Obligaţia de a promova ‘diversitatea sexuală’ în şcoală, de a li se prezenta copiilor ca ‘normalitate’ posibilitatea aberantă de a-şi schimba genul din masculin în feminin sau ‘neutru’ (genuri strict gramaticale, nu biologice), dar şi prezentarea unor forme de sexualitate marginală ca ‘fireşti’ este una total abuzivă şi nocivă pentru formarea intelectuală şi morală a unor tineri care trebuie să se pregătească în anii de acumulări culturale pentru viaţa şi societatea reale, nu utopice, sprijinite pe familia naturală datorită căreia istoria omenească a mers şi merge mai departe”, precizează sursa citată.
Conform sursei citate, în mod cert există şi un foarte mic procent de persoane transgender la scara umanităţii, aşa cum există şi alte minorităţi sexuale”, în natură apărând uneori devieri de la normă „rarisime şi marginale”, pentru care trebuie să existe, desigur, toată înţelegerea şi sprijinul fireşti.
„De aici nu rezultă că aceste persoane s-ar putea simţi discriminate de folosirea corectă a gramaticii şi a genului masculin şi feminin în comunicarea publică, mai ales în şcoala ca spaţiu al formării în spiritul realităţii şi adevărurilor elementare, aşa cum nu rezultă că alte forme de sexualitate decât heterosexualitatea ar trebui să fie prezentate unor copii în cadrul formator al şcolii ca posibile ‘modele’ de viaţă intimă”, arată Patriarhia.
Patriarhia Română consideră că „prezentarea ignorantă/ peiorativă în noile legi ale învăţământului a sintagmei ‘dogme religioase’ sfidează miezul teologic al creştinismului fertil cultural şi social”.
„Dogma religioasă nu este un construct ideologic situat la polul opus adevărului, ci un adevăr revelat şi apoi formulat care constituie o ‘geamandură’ sau un ‘far’ pentru reflecţia teologică, reflecţie inclusiv de ordin moral. Cineva ca Lucian Blaga însuşi (mai greu de contestat de ideologii anticreştini) afirmă în perfectă cunoştinţă de cauză că ‘dogma are o iraţionalitate bine întemeiată’. Există, desigur, şi supra-raţionalitate, există, desigur, şi o ştiinţă filosofică destul de cunoscută numită ‘metafizică’. Ceea ce poate spune câte ceva despre ‘dogmă’. Nu trebuie nicio clipă uitat că ideologia (oricare ar fi ea) rămâne mereu un atentat la ordinea fără de care societatea începe să se surpe. Istoria mai mult sau mai puţin recentă este copleşitor de grăitoare în acest sens”, a mai transmis Biroul de Presă al Patriarhiei Române.